2020-07-30

Pandemijai sumažinus „Kauno baldų“ pardavimus, įmonė darbo vietas išsaugos

SBA valdomas didžiausias minkštų baldų gamintojas Baltijos šalyse „Kauno baldai“ pirmąjį šių metų pusmetį pasiekė 9 mln. Eur pardavimus. Tai 13 proc. mažiau nei rekordiniais praėjusiais metais, kai produkcijos analogišku laikotarpiu buvo parduota už 10,4 mln. eurų. Pusmečio rezultatams daugiausiai įtakos turėjo dėl koronaviruso pandemijos metu įvestų apribojimų sumažėjusi prekyba baldais. Nepaisant kritusių veiklos apimčių, įmonė išsaugojo darbo vietas ir neketina jų mažinti.

„Antrąjį metų ketvirtį mažmeninė prekyba stojo didžiojoje dalyje „Kauno baldų“ eksporto rinkų, išskyrus Švediją ir Nyderlandus, kuriose parduotuvės nebuvo uždarytos. Dabar vejamės prarastą laiką. Šiuo metu prekyba baldais iki pandemijos buvusį lygį jau pasiekė Vokietijoje, Beniliukso, Skandinavijos šalyse ir mūsų gamybos linijos dirba pilna jėga. Nors rinkose tvyro antrosios koronaviruso bangos nuojauta, esame susitelkę, kad tikėtiną pandemijos paūmėjimą, kiek nuo mūsų priklauso, įveiktume kuo sklandžiau“,  – sako SBA bendrovės „Kauno baldai“ vadovas Tomas Mauricas.

Anot jo, per patį karantino įkarštį II-ąjį šių metų ketvirtį „Kauno baldai“ fiksavo 3,8 mln. Eur pardavimus. Tai 30 proc. mažiau nei pernai tuo pat metu, kai įmonė produkcijos pardavė už 5,4 mln. eurų. Įmonės rezultatams taip pat įtakos turėjo balandį dėl karantino kelioms savaitėms sustabdyta gamyba. Net ir ženkliai kritus pardavimams „Kauno baldai“ išlaiko tą patį darbuotojų skaičių. Kaip ir metų pradžioje, šiuo metu įmonėje dirba 350žmonių.

 „Nepaisant sunkių metų, esame apsisprendę maksimaliai išlaikyti darbo vietas. Turime subūrę kompetentingą ir motyvuotą komandą, kuri yra ir bus esminis tolesnio augimo pagrindas. Pandemijai atsitraukus – būsime pasirengę naujam šuoliui“, – teigia T. Mauricas.

Koronavirusas pakoregavo ir „Kauno baldų“ klientų ratą – potencialūs nauji pirkėjai  sprendimus dėl užsakymų nukėlė rudeniui, su kai kuriais užsakovais buvo peržiūrėti perkamos produkcijos kiekiai, o su keletu teko atsisveikinti. Todėl šiuo metu „Kauno baldai“ siekia pasinaudoti situacija ieškant naujų klientų, nes koronavirusas paskatino Europos baldų mažmenininkus peržiūrėti tiekimo grandines ir ieškoti naujų gamintojų arčiau namų. Jei rudenį dėl koronaviruso Europoje nebus įvesti apribojimai, įmonė ketina naujų kontaktų vėl ieškoti tarptautinėse baldų parodose.

Pastaraisiais metais „Kauno baldai“ augo dviženkliais skaičiais. Viena pagrindinių to priežasčių – prieš kelerius metus priimtas strateginis sprendimas patiems kurti baldų kolekcijas. Šiuo metu pačių kauniečių kurti baldai sudaro apie 75 proc. parduodamos produkcijos. Taip pat pardavimus sparčiai augina nauja Vokietijos rinka.

„Kauno baldų“ pardavimai 2019 m. sudarė 20,5 mln. eurų. 100 proc. produkcijos įmonė eksportuoja į Vakarų Europą.

Grįžti į naujienų archyvą