2017-01-23

AB „Utenos trikotažas“ tapo pirmąja Lietuvos bendrove, prisijungusia prie „Greenpeace“ projekto už švarią madą

Didžiausia Vidurio ir Rytų Europos tekstilės gamybos įmonė „Utenos trikotažas“ 2017 m. oficialiai prisijungė prie aplinkosaugos organizacijos „Greenpeace“ projekto „Detox“. Iki 2020 m. „Utenos trikotažas“ įsipareigoja savo gamybos grandyse eliminuoti žaliavas, galinčias turėti neigiamą poveikį žmogui ar aplinkai visuose produkto gyvavimo etapuose – nuo gamybos pradžios ir pakavimo iki drabužių dėvėjimo, skalbimo, rūšiavimo ir perdirbimo.

„Detox“ projekte dalyvauja daugiau nei 30 prekių ženklų iš viso pasaulio, tarp kurių „Valentino“, „Cos“, „Benetton“, „Massimo Dutti“, „Levis“ ir kiti. Koncerno SBA valdomas „Utenos trikotažas“ tapo pirmąja Lietuvos bendrove, prisijungusia prie iniciatyvos. 

„Jau nuo 2012 m. „Utenos trikotažo“ strategija yra nukreipta į aukštesnės pridėtinės vertės, ekologiškus, aukštos kokybės gaminius. Turime stiprių klientų, kurie vertina novatoriškas medžiagas, jiems aktualūs aplinkosaugos klausimai ir perkamos produkcijos  poveikis aplinkai plačiąja prasme – tai yra pagreitį įgaunanti pasaulinė tendencija, kuriai sąmoningai ir nuosekliai ruošėmės,“ – sako „Utenos trikotažo“ generalinis direktorius Algirdas Šabūnas.

Pasiruošimas prisijungti prie „Greenpeace“ iniciatyvos „Utenos trikotažui“ truko keletą metų. Nuo 2014 m. įmonė investavo į įvairius laboratorinius bandymus ir tyrimus,  bendrovės specialistai skyrė daug laiko peržiūrėti visas gamybos grandis, reguliariai atlieka išsamius tiekėjų įvertinimus. „Detox“ įsipareigojimaspapildys iki šiol pelnytus tarptautinius bendrovės veiklos įvertinimus (pvz., „Global Organic Textile Standart“, „Organic Content Standart“ ir kt.), žyminčius ekologišką ir socialiai atsakingą gamybą.

„Gamyboje jau seniai nenaudojame aplinkai pakenkti galinčių medžiagų, o atskiruose gamybos etapuose išsiskiriantys cheminiai junginiai neviršija leistinų normų. Po „Greenpeace“ keliamų reikalavimų išpildymo „Utenos trikotažas“ galutinai atsisakys net ir leistinų normų nepageidaujamų medžiagų – tokie pasiekimai vertikaliai integruotose gamybos įmonėse yra itin retas reiškinys net ir pasaulio mastu. Be „Utenos trikotažo“ yra vos kelios tokios gamybos įmonės visame pasaulyje, kurios įvykdė „Greenpeace“ keliamas sąlygas ir gavo teisę prisjungti prie Detox“ projekto. Tai dar vienas svarbus bendrovės žingsnis įtvirtinant savo išskirtinumą konkurencingoje tekstilės rinkoje,“ – priduria A. Šabūnas.

„Greenpeace“ nuo 2011 m. aktyviai kovoja su teršalais tekstilės pramonėje. Aplinkosaugininkai identifikavo 11 tekstilės pramonėje plačiai naudojamų cheminių medžiagų grupių, kurios kelia ypatingą susirūpinimą dėl jų poveikio žmogui ir aplinkai. Organizacija „Greenpeace“ reikalauja, kad didieji gamintojai ir jų tiekėjai iki 2020 m. įsipareigotų nebenaudoti šių pavojingų cheminių medžiagų gamyboje ir užtikrintų, kad jos nepateks į nuotėkų vandenį.

„Utenos trikotažas“ yra didžiausia ir viena moderniausių trikotažo produkcijos gamybos įmonių Vidurio ir Rytų Europoje. „Utenos trikotažo“ įmonių grupė, kuriai taip pat priklauso bendrovės „Šatrija“, „Gotija“ ir „Mrija“ (Ukraina), yra SBA koncerno dalis. Per pirmus tris 2016 m. ketvirčius „Utenos trikotažas“ įmonių grupės pardavimai pasiekė 16,7 mln. Eur, grupė uždirbo 994 tūkst. Eur veiklos pelno. Bendrovė „Utenos trikotažas“ šiuo metu valdo „Utenos“ ir „About“ mažmeninės prekybos prekių ženklus. 

Grįžti į naujienų archyvą