2017-02-08

AB „Šatrija“ rezultatus kėlė pasaulio ugniagesių ir Lietuvos kariuomenės užsakymai

Specializuotus drabužius siuvančios bendrovės AB „Šatrija“ pardavimai, neaudituotais duomenimis, 2016 m. augo 20% ir sudarė 3 mln. EUR. 2015 m. bendrovės pardavimai siekė 2,5 mln. EUR. Didžiausi įmonės klientai pernai buvo Lietuvos kariuomenė, taip pat NATO šalių specialiosios tarnybos, Malaizijos, Naujosios Zelandijos ir Vokietijos ugniagesiai gelbėtojai.

2015 m. „Šatrija“ laimėjo Lietuvos kariuomenės konkursą lauko uniformoms siūti. „Tai 3 metų sutartis, kurios 75 proc. jau įvykdėme. 2016 m. gamyba Lietuvos kariuomenei sudarė apie 15 proc. visų įmonės gamybinių pajėgumų“, - pasakojo AB „Šatrija“ generalinis direktorius Giedrius Grondskis.

Šiuo metu „Šatrija“ dalyvauja naujame lauko uniformų Lietuvos kariuomenei konkurse. „Pirmasis viešojo pirkimo etapas jau baigtas. Esame pasiruošę pagaminti pavyzdžius ir pateikti juos kvalifikaciniam vertinimui“, - sakė G.Grondskis.

Viena pagrindinių AB „Šatrija“ gamybos krypčių išlieka specialios ugniai atsparios aprangos, skirtos ugniagesiams gelbėtojams, gamyba. „Tai itin aukštos audinių ir darbo kokybės reikalaujanti produkcija, kurią siuva nedaug Europos gamintojų. Kostiumai ugniagesiams siuvami iš specialios klijuotos membraninės medžiagos, kuri skirta apsaugoti nuo tiesioginių ugnies pliūpsnių, atlaiko didžiulį karštį, nepraleidžia drėgmės į vidų, tačiau kartu leidžia ją išgarinti. „Šatrija“ yra viena labiausiai patyrusių tokių drabužių gamintojų, tad sulaukiame užsakymų iš viso pasaulio“, - sakė G.Grondskis.

2016 m. AB „Šatrija“ įvykdė didžiulį, 12 000 vnt. užsakymą Malaizijos ugniagesiams, bendrovės pirkėjų sąrašą papildė Naujosios Zelandijos ir Vokietijos ugniagesiai gelbėtojai.

Raseinių įmonė pernai taip pat atnaujino bendradarbiavimą su Norvegijos kompanija „Hansen protection“, kurios užsakymu siuva vadinamuosius išgyvenimo kostiumus, skirtus jūroje dirbantiems žmonėms.

„Tai pirmiausia naftos ir dujų platformų darbuotojams, taip pat žvejams, laivų ir keltų komandoms skirti drabužiai, skirti išgyventi atsidūrus šaltame vandenyje. Jiems keliami itin aukšti reikalavimai – pavyzdžiui kostiumas turi automatiškai prisipūsti ir mažiausiai pusę valandos išlaikyti žmogų ant vandens. Tad kokybiškas siūlių laminavimas GORE TEX technologijomis yra gyvybiškai svarbus. Kiekvienas pasiūtas kostiumas yra išbandomas – pripučiamas, siūlės išmuiluojamos ir stebima ar per jas neina oras. Pagaminti tokius drabužius gali tik itin patyrę ir su inovatyviomis medžiagomis įpratę dirbti specialistai“, - pasakojo „Šatrijos“ generalinis direktorius.

2015 m. pabaigoje AB „Šatrija“ buvo suteikta GORE TEX technologijos auksinio gamintojo licencija. Europoje šią aukščiausio lygio licenciją gaminti patiems sudėtingiausiems specialiems drabužiams turi vos 6 gamintojai. Raseinių įmonei taip pat suteikta licencija gaminti produkciją iš virusams ir bakterijoms atsparaus laminato pagal GORE TEX CROSSTECH technologiją.

Šiuo metu apie 80 proc. AB „Šatrija“ gaminamos produkcijos yra skirta specialiosioms tarnyboms ir kariškiams. Raseiniuose įsikūrusioje bendrovėje taip pat siuvami darbo drabužiai bei sudėtingų technologijų gaminiai skirti aktyviam laisvalaikiui ir ekstremaliam sportui. „Šatrijoje“ pagamintus drabužius dėvi buriuotojai, medžiotojai, slidininkai, žvejai, motociklininkai, ypatingomis oro sąlygomis vykstančių ekspedicijų dalyviai.

„Aktyvus laisvalaikis Europoje itin populiarėja, todėl matome, kad auga ir šio segmento produkcijos paklausa. Pavyzdžiui, šiemet pradėjome bendradarbiavimą su nauju Suomijos medžiotojų rūbų prekiniu ženklu, o pardavimai Švedijos kompanijai, kuriai jau eilę metų gaminame stilingus funkcinius laisvalaikio drabužius, 2016 m. padvigubėjo“, - sakė G.Grondskis.

Pasak AB „Šatrija“ vadovo, įmonės rezultatus įtakojo ne tik didėję užsakymų mastai, bet ir pastaraisiais metais atliktos investicijos.2014 m. „Šatrijoje“ pradėjo veikti naujas, jau trečiasis įmonėje, automatinio sukirpimo įrenginys „Gerber“. Ši 112 000 eurų investicija leido pereiti nuo dviejų pamainų darbo prie vienos ir 5 proc. sumažinti darbuotojų poreikį.

„Investicijos į technologijas leido pernai penktadaliu padidinti našumą ir gamybos apimtis, tad darbuotojų atlyginimai įmonėje 2016 m. išaugo 20 proc.“, - sakė AB „Šatrija“ direktorius G.Grondskis.

Šiais metais į siuvimo automatizavimą bendrovė ketina investuoti per 100 000 eurų. 

 „Šatrija“ eksportuoja gaminius į Didžiąją Britaniją, Švediją, Suomiją, Vokietiją, Austriją, Prancūziją, Norvegiją, Ispaniją. Per Europos prekybines kompanijas gaminiai patenka į Naująją Zelandiją, Malaiziją, Saudo Arabiją ir kitas Rytų šalis. 

Grįžti į naujienų archyvą