istorija

Nuo idėjos iki tarptautinio pripažinimo

1990 metais veiklą pradėjusi SBA  kartu su Lietuva žengė pirmuosius žingsnius laisvosios rinkos ekonomikoje.

Jauno verslininko įsteigta gamybinė-komercinė įmonė turėjo ribotus finansinius išteklius ir nedideles technologines galimybes, tačiau nestokojo kūrybiškumo, verslo idėjų ir ryžto.

Siekis kurti konkurencingą lietuvišką produktą ir žengti į tarptautines rinkas paskatino investuoti į baldų ir aprangos įmones – „Klaipėdos baldus“, „Šilutės baldus“, „Kauno baldus“, „Utenos trikotažą“. Nors Lietuvos pramonė tuo metu susidūrė su didžiuliais sunkumais, investicijos į naujus gamybinius įrenginius, žmogiškuosius išteklius, leido SBA valdomoms įmonėms įgyti konkurencinį pranašumą.

1996 m. SBA pradėjo bendradarbiavimą su Švedijos koncernu „Ikea“, kuris tęsiasi iki šių dienų. 1997 m. „Klaipėdos baldai“ tapo pirmąją šalyje baldų įmone įdiegusia kokybės valdymo sistemą pagal tarptautinį ISO 9001 standartą. Per keletą metų ISO 9001 ir aplinkos vadybos sistemos ISO 14001 standartai buvo įdiegti visose SBA gamybos įmonėse.

Per 10 metų grupės įmonės tapo rinkos lyderėmis, o SBA veikla buvo įvertinta pagrindiniu Baltijos verslo konvencijos apdovanojimu – „Baltic Business Award“.

Tikslas - valdymo efektyvumas ir tarptautinė plėtra

Siekis plėstis tarptautinėse rinkose ir efektyvinti veiklą, paskatino SBA  įdiegti naują verslo modelį.

Buvo įkurti atskiri verslo vienetai, vėliau tapę baldų, aprangos, verslo centrų ir energetikos grupėmis, kurie tapo atsakingi už jiems priklausančių įmonių valdymą. Tai leido sutelkti aukščiausio lygio specialistus ir efektyviau išnaudoti gamybinius pajėgumus, padidinti efektyvumą, išnaudoti masto ekonomiją įsigyjant žaliavas bei įrangą.
Pasirinktam verslo modeliui įgyvendinti SBA, viena pirmųjų Lietuvoje, įdiegė verslo valdymo sistemą SAP.

Įgyvendindamas plėtros strategiją į naujas rinkas, 2005 metais SBA koncernas įsigijo baldų gamyklą Rusijoje „Novo Mebel“. Siekiant padidinti „Utenos trikotažo“ gamybinius pajėgumus ir geriau valdyti sąnaudas 2005 metais Ukrainoje įsigyta trikotažo gamykla „Mrija“. Visa tai padėjo sustiprinti įmonių konkurencingumą ir sumažinti sąnaudas.

2005 metų kovą mažmeninės baldų prekybos tinklas „Klaipėdos baldų prekyba“ pakeitė prekinį ženklą į „SBA idėjos namams“ ir įvedė naują parduotuvės koncepciją. Tai – unikali mažmeninės prekybos baldais bei interjero aksesuarais koncepcija Lietuvoje: klientams siūlomi kompleksiniai būsto apstatymo sprendimai.

Tikslas – inovacijos gamyboje ir pridėtinės vertės kūrimas

Nuolatinis inovacijų diegimas gamyboje ir kūrybiškumas, leidžiantis kurti išskirtinius produktus, tapo svarbiausiu SBA konkurenciniu pranašumu keičiantis pasaulio verslo aplinkai.

2006 m. pabaigoje pradėjo veikti SBA priklausanti viena moderniausių Rytų Europoje baldų gamyklų „Visagino linija“.Vos per metus buvo įgyvendinta 73,5 mln. litų plyno lauko investicija ir gamykla pradėjo eksportuoti iš „korinių“ ir medžių drožlių plokščių pagamintus baldus. Naujoji gamykla ne tik sustiprino SBA pozicijas eksporto rinkose, bet ir tapo svarbiu socialiniu projektu – uždarant Ignalinos atominę elektrinę Visaginas susidūrė su didžiule nedarbo grėsme. „Visagino linijoje“ sukūrus 600 naujų darbo vietų, įkūrus mokymo klases, kur buvo perkvalifikuojami darbuotojai, nedarbo problemą pavyko ženkliai sumažinti, o gamykla tapo didžiausiu privačiu darbdaviu regione.

„SBA baldų kompanija“ tapo pirmąja Lietuvos bendrove, pristačiusia savo prekės ženklo „Parra“ gaminius prestižinėje Milano baldų parodoje „Salone internazionaledel mobili“. Pirmiausia Rusijos rinkoje startavęs prekės ženklas „Parra“, kurio baldus gamina „Novo Mebel“ gamykla, taip pat buvo pristatytas tarptautinėse parodose Vokietijoje, Ukrainoje ir sulaukė didelio susidomėjimo tiek tradicinėse Vakarų rinkose – Prancūzijoje, Belgijoje, Vokietijoje, Italijoje, Graikijojoje, tiek ir iš tokių šalių kaip Meksika, Brazilija ir Indija baldų pramonės atstovų.

Pozicijas tarptautinėse rinkose nuolat stiprino ir SBA aprangos grupės įmonės. „Utenos trikotažas“ tapo vienintele šalies įmone gaminančia ekologišką produkciją, pažymėtą ES eko ženklu „Europos gėlė“, o nuo 2009 metų gamyba „Utenos trikotaže“ sertifikuota pagal OE100 (Organic Exchange 100) reikalavimus. Kita SBA aprangos grupės įmonė - „Šatrija“ - yra vienintelė Lietuvoje, turinti „GoreTex“ gamybinę licenziją. Be to, ji yra įsigijusi ir „GoreTex Crosstech“ gamybinę licenciją, kurią Europoje turi vos 6 kompanijos.
Savotišku kūrybiškumo ir inovatyvumo simboliu tapo 2010 m. nekilnojamojo turto ekspertų geriausiu A+ klasės biurų pastatu Vilniuje pripažintas „Green Hall“ verslo centras, išsiskiriantis ne tik išvaizda, bet ir unikaliomis jame įdiegtomis technologijomis. „Green Hall“ išsiskiria savo taupumu ir draugiškumu aplinkai – paskaičiuota, kad architektūrinių ir technologinių sprendimų dėka jame sunaudojama penktadaliu mažiau energijos ir taip sumažinamas CO2 išmetimas į aplinką.

2011 metais SBA suformuoja bei patvirtina naują veiklos viziją bei vertybes, perteikiančias koncerno siekį.

Tikslas – tarptautinė plėtra, eksporto augimas

Išskirtinių produktų ir paslaugų kūrimas, savo prekės ženklų vystymas bei tarptautinė plėtra ir eksporto apimčių didinimas yra svarbiausi uždaviniai, kuriuos šiuo metu įgyvendina SBA.

2012 m. svarbiausi projektai – esminis „Germanikos“ įmonės modernizavimas ir naujos gamyklos Baltarusijoje statyba. „Germanikoje“ įdiegta naujausia „vilktų“ korpusinių baldų gamybos technologija, kurią turi tik keletas Europos baldų gamybos įmonių, o pati gamykla, kurioje sukurta 500 naujų darbo vietų, išaugo dvigubai. Į „Germanikos“ modernizavimą ir gamybos plėtrą investuota 36 mln. litų, planuojama, kad per 5 metus gamyklos produkcijos pardavimai sieks 750 mln. litų.

Baltarusijoje, Mogiliovo srities Laisvojoje ekonominėje zonoje SBA  investuoja daugiau nei 43 mln. litų į gamyklos „Mebelain“ statybą. „Mebelain“ gamins modernius natūraliu lukštu dengtus baldus – stalus, lentynas, miegamojo ir svetainės baldus. Vienas pagrindinių „Mebelain“ užsakovų bus baldų koncernas IKEA, o į NVS šalių rinkas orientuota gamykla leis SBA sustiprinti konkurencinį pranašumą didelį potencialą turinčiose Rytų rinkose.

Koncerno SBA valdoma energetinių produktų prekybos įmonė „Enteco Baltic“ užkopė į sparčiausiai augusių Lietuvos įmonių dešimtuko viršūnę, ženkliai aplenkusi kitus konkurentus. ,,Enteco Baltic“, užėmė pirmąją verslo ,,Verslo Žinių“ reitingo vietą – vertintos sparčiausiai per tris 2012 metų ketvirčius augusios Lietuvos įmonės.

SBA įmonėse įtvirtinama nauja vizija bei vertybės, patvirtinama įmones vienijanti korporatyvinio ženklinimo strategija.    

Tikslas – inovacijų kultūra koncerno įmonėse

SBA vertybių, verslo filosofijos ,,invent everyday“ įtvirtinimas koncerne bei jo įmonėse – tai svarbiausi uždaviniai užtikrinti išskirtinių produktų kūrimą ir ilgalaikę tarptautinę plėtrą.

Esame tokie stiprūs, koks yra silpniausias iš mūsų – būtent todėl svarbu, jog kasdien tobulėtų kiekvienas koncerno darbuotojas – nuo fabriko darbininko iki aukščiausių įmonės vadovų.

Pradedamos biurų pastato ,,Green Hall 2” statybos. Vilniuje, Upės gatvėje, šalia verslo centro „Green Hall“ statomas dar vienas apie 10 tūkstančių kvadratinių metrų biurų pastatas, kuris savo architektūriniais ir inovatyviais technologiniais sprendimais turėtų tapti lyderiu Baltijos regione.

SBA įmonėse įtvirtinama inovacijų kultūra, skatinanti darbuotojus vadovautis požiūriu, ,,ką galiu padaryti, kad mano įmonei sektųsi geriau“, ,,kaip sujungti asmeninę saviraišką ir įmonės rezultatus“, ,,ką turiu padaryti, kad kartu mes laimėtume“. Tai veda prie ilgalaikio pridėtinės vertės kūrimo visose įmonių grandyse.

Atidaroma ,,Mebelain“ gamykla Baltarusijoje, Mogiliovo laisvojoje ekonominėje zonoje. Natūraliu lukštu dengtus baldus  gaminsianti ,,Mebelain“   įdarbins apie 300 darbuotojų ir padės koncernui sustiprinti konkurencinį pranašumą Rytų rinkose. 

Tikslas – tapti efektyviausiai dirbančiais baldų gamintojais Europoje.

Nuolatinės investicijos leidžia koncerno SBA valdomoms įmonėms didinti gamybos apimtis, dar labiau efektyvinti veiklą ir sėkmingai konkuruoti pasaulinėse rinkose. Koncerno valdomoms baldų įmonėms iškeltas ambicingas tikslas – tapti efektyviausiai dirbančiais baldų gamintojais Europoje.

2014 m. į valdomas gamyklas koncernas investavo 10,4 mln. eurų, iš jų 3 mln. eurų skyrė vien AB „Šilutės baldai“ medžio masyvo cecho modernizavimui. Per 8 metus koncernas SBA į naujų įmonių statybas, senųjų modernizavimą, naujų linijų diegimą, gamybos procesų ir valdymo pertvarkymą investavo daugiau nei 100 mln. eurų. Šių investicijų dėka bendras SBA baldų grupės įmonių efektyvumas, skaičiuojant produkcijos verte vienam darbuotojui, nuo 2006 metų išaugo 73 proc.


AB „Klaipėdos baldai“ įvykdė oficialų siūlymą supirkti bendrovės akcijas. Akcininkams už 1 lito nominaliosios vertės AB „Klaipėdos baldai“ paprastąją vardinę akciją oficialaus supirkimo metu pasiūlyta 2,83 EUR (9,77 lito).


AB „Utenos trikotažas“ išpirko 2009 m. išleistas įmonės obligacijas, o dalį jų konvertavus į įmonės akcijas buvo sustiprintas bendrovės nuosavas kapitalas.

Augančios investicijos, gamybos plėtra ir nauji NT projektai

Investicijos į baldų įmones ženkliai padidino jų gamybos pajėgumus, o koncernui SBA priklausančios NT vystymo įmonės pradėjo plėtoti naujus „žaliojo produktyvumo“ filosofijos įkvėptus verslo centrų projektus.

2015 m. koncernas SBA į baldų gamyklas investavo 13,2 mln. eurų. Daugiau nei pusė šių lėšų buvo skirta „Visagino linijai“, kur atidaryta trečioji gamybos linija, 30 proc. padidinusi fabriko gamybos pajėgumus.

Koncernui SBA priklausanti NT vystymo įmonė įsigijo Kauno širdyje, Vienybės aikštėje esanti „Pramprojekto“ pastatą. Paskelbta, kad modernizavus pastatą čia įsikurs prestižinis verslo centras.

Vilniuje koncernas SBA pradėjo statyti „Green Hall 2“ verslo centrą – tai pirmasis „žaliojo produktyvumo“ filosofijos įkvėptas projektas šalyje ir vienintelis verslo centras, kurio šildymui ir vėsinimui naudojama tik geoterminė energija. Į „Green Hall 2“ koncernas investavo 17 mln. eurų.

AB „Utenos trikotažas“ nuosavo prekės ženklo ABOUT kolekcija pradėta pardavinėti prestižiniuose Japonijos prekybos centruose.

Šilutėje, minint AB „Šilutės baldai“ 125 metų jubiliejų, pristatytas bendruomenės projektas „Šilutės siena“, o fabriką juosiančią tvorą nutarta paversti ilgiausiu šalyje miesto istorijos metraščiu.